Selasa, 31 Maret 2020

Membuat Bibir Merah Dengan Buah Bit

Beet adalah sejenis ubi dan mempunyai daging merah. Buah ini sangat kaya dengan vitamin dan mineral. Dengan banyak kandungan ini, tidak hairanlah manfaat buah ini juga sangat banyak. Untuk mengetahui lebih banyak manfaat apa yang terkandung dalam bit, mari kita lihat kajian bit di bawah.

Bibir kulit semulajadi

Bit merah sangat kaya dengan karbohidrat. Karbohidrat ini akan ditukarkan menjadi tenaga dan besi yang boleh membantu darah membawa oksigen ke otak. Selain peredaran darah, anda juga akan terkejut dengan manfaat bit untuk bibir. Pelbagai faedah yang boleh diperolehi daripada buah merah ini. Untuk butiran lanjut, kami akan berkongsi maklumat berikut mengenai bit yang mempunyai banyak sifat ini.

Membuat Bibir Merah Dengan Buah Bit

manfaat bibir bit untuk bibir Memiliki bibir kering dan patah pastinya akan mengurangkan keyakinan seseorang. Lebih-lebih lagi, bibir yang kering dan retak akan membuat seseorang kelihatan pucat, sehingga tidak semestinya ramai orang yang bekerja keras untuk mendapatkan bibir lembut dan merah.

Jika anda mempunyai masalah dengan bibir hitam, anda tidak perlu sedih kerana dengan buah ini anda akan mendapat bibir lembap dan merah secara semulajadi. Manfaat bit untuk bibir boleh anda cuba dan berlatih sendiri di rumah.

Bagi anda yang takut mengambil risiko membebaskan bibir dengan pembedahan, di sini kami akan berkongsi petua untuk membebaskan bibir secara semulajadi menggunakan hanya bit. Selain harga yang agak berpatutan dan mudah diperoleh, anda juga tidak perlu bimbang tentang risiko bit ini kerana ia tidak menyebabkan kesan negatif yang anda ketakutan.

Malah, anda juga boleh menjimatkan beratus-ratus ribu rupiah hanya dengan menggunakan buah ini sebagai gincu asli anda. Manfaat buah ini tidak diragukan kerana buah ini akan membuat bibir anda menjadi cantik, lembab dan semula jadi merah.

Manfaat bit untuk bibir boleh anda dapatkan dalam pelbagai cara. Pertama, anda boleh menggunakan bit ini dengan melicinkannya terlebih dahulu. Anda boleh menggabungkan secara manual atau melicinkan buah ini.

Sebelum ini, pastikan untuk membersihkan buah yang akan menjadi bubur. kemudian bubur buah merah ini dan tambah buah halus ini di bibir anda. Biarkan selama 25 minit. Selepas itu, anda boleh mencuci bibir anda dengan air bersih. Lakukan secara teratur untuk mendapatkan hasil maksimum dan dapatkan bibir yang cantik. Selain itu, anda juga boleh mencuba cara lain.

Pertama, cuci kumbang yang anda akan gunakan sebagai gincu. Kemudian potong bit ke dalam kepingan. Letakkannya dalam bekas bersih kemudian letakkan kepingan bit segar ke dalam peti sejuk dan biarkan buahnya sejuk. Selepas sejuk, ambil buah dan sapukan pada permukaan bibir anda.

Supaya warna buah keluar, anda boleh mengurut buah sedikit. Anda boleh melakukan ini sambil berehat atau menonton televisyen. Lakukan secara teratur dan kerap untuk mendapatkan warna bibir semulajadi yang indah.

Oleh itu, maklumat tentang manfaat bit untuk bibir yang boleh anda praktikkan di rumah. jika anda mempunyai masa lapang ia tidak akan mencederakan untuk mencuba kerana ia sangat mudah.

1 komentar:

michelle mengatakan...

Izin promo ya Admin^^
bosan tidak ada yang mau di kerjakan, mau di rumah saja suntuk,
mau keluar tidak tahu mesti kemana, dari pada bingung
mari bergabung dengan kami di ionqq^^com, permainan yang menarik dan menguras emosi
ayo ditunggu apa lagi.. segera bergabung ya dengan kami...
add Whatshapp : +85515373217 ^_~

Posting Komentar