Senin, 16 Desember 2019

Inilah Labu terbesar di dunia Pecahkan Recor Dunia

daerah penghasil labu kuning brainly--Petani ini memilih Labu terbesar di dunia dengan berat 1027 kilogram

Seorang petani berjaya memetik labu dengan berat lebih dari satu tan dan memecahkan rekod dunia.

Perayaan Halloween adalah sama dengan labu. Para petani methamphetamine menuai menjelang musim sejuk. Cara ini manis kaya dengan vitamin A dan antioksidan.

Di Indonesia, labu ditanam sebagai sangkar. Ditikmati sebagai makanan ringan atau bubur, tidak seperti sutta kerana ia tidak ditanam dengan serius seperti di negara lain.


Pada tahun 2014, seorang petani berkembar dari England, Ian Paton dan Stuart Paton cuba memecahkan rekod labu terbesar di dunia dengan cuba mengembangkan labu yang ditanam untuk festival labu setiap Oktober. beratnya 951 kg.

Dipetik dari Turn to 10 (10/10), pada pesta labu tahun ini, peringkat labu terbesar jatuh kepada seorang petani dari Rhode Island, Amerika Syarikat, bernama Richard Wallace. Metamfetaminnya kuning beratnya 1027 Kg Menewaskan rekod dunia tahun sebelumnya yang diperoleh oleh anaknya sendiri, Ron Wallace dengan labu seberat 1012 kg di festival labu yang sama. Perayaan labu di Amerika Utara telah berlangsung selama 16 tahun.

Selain memecahkan rekod dunia, Ron Wallace juga menjadi petani pertama di dunia untuk berjaya mengembangkan labunya untuk menyentuh satu tan pada tahun 2012. Ron memberitahu festival labu tahun lalu bahawa rahsia untuk mengembangkan labu besar dengan baja organiknya sendiri.

"Saya ingin tahu berapa banyak biji labu di sana, dan berapa banyak kuali kaleng yang boleh dibuat dari labu gergasi ini," kata seorang netizen mengenai rekod ini. Minit

Tidak ada komentar:

Posting Komentar