Senin, 28 Oktober 2019

Tanda tanda Hari Kiamat yang Sudah Terjadi dan Sedang Terjadi

Tanda-tanda Kiamat yang Sudah Terbukti
3 Tanda Kiamat Sabda Rosullullah Sudah Terlihat di Makkah, Wallahualam

Doomsday adalah pilar kelima iman yang pasti umat Islam pasti akan berlaku.
Tetapi makhluk tidak tahu bila peristiwa akhir dunia semulajadi akan berlaku.

Bagaimanapun, Allah SWT melalui Rasulullah SAW telah mengisytiharkan tanda-tanda tersebut.


Makkah menjadi salah satu kota di dunia yang dipanggil Nabi akan menunjukkan tanda-tanda bahawa akhir dunia sudah dekat.

Tanda ini yang disebut oleh nabi dianggap mustahil. Tetapi apa yang ada di kota Mekah hari ini benar-benar menunjukkan keadaan seperti apa yang dikatakan oleh Nabi Muhammad dahulu.

Tanda-tanda azab benar-benar dilihat di Mekah. Hanya apa? Berikutan semakan seperti Berita terbaru yang dilaporkan.:

1. Gunung-gunung di Makkah Mula Hollowing

Nabi juga menjelaskan bahawa kiamat akan tumbuh jika gunung-ganang di bandar Mekah mempunyai lubang. Ini pastinya sukar bagi orang untuk memahami sepanjang hayat Nabi. Tetapi ternyata ini telah berlaku pada masa ini.

Gunung-gunung di kota Mekah sekarang berongga dalam bentuk terowong. Makkah juga dikenali sebagai City of Tunnel kerana ia mempunyai puluhan terowong.

Pada tahun 2011 sahaja, Makkah memulakan pembinaan 55 terowong melalui pergunungan dan beberapa jalan.

Sebanyak 10 daripada mereka adalah terowong pejalan kaki dan selebihnya adalah untuk kenderaan bermotor. Jalan pejalan kaki dan kenderaan bermotor dibuat secara berasingan. Panjang keseluruhan terowong ialah 30 kilometer.

Terowong yang membelah gunung di Mekah

Rasulullah SAW berkata "Jika kamu melihat gunung-gunung di Mekah ada lubang melewatinya"

Di samping itu, Ibn Syaibah meriwayatkan dengan sanadnya kepada Ya'la ibn Atha 'dari bapanya, dia berkata: suatu hari, saya membimbing rabin Abdullah bin Amr, lalu dia berkata: "Apa pendapatmu, jika kamu memusnahkan Ka'bah dan tidak meninggalkan apa-apa batu yang masih menumpuk?

Mereka menjawab: oleh kita yang beragama Islam? Dia menjawab: benar, kamu yang Muslim. Seseorang bertanya: maka apa lagi? Dia menjawab: maka dia akan dibina dengan sesuatu yang lebih baik daripadanya. Jika anda telah melihat penggalian besar di Makkah, dan bangunan melonjak di atas gunung, maka ketahuilah bahawa kiamat telah menghampiri anda.

2. Bangunan tinggi di atas gunung

Nabi Muhammad SAW melaporkan bahawa salah satu tanda bahawa akhir dunia sudah dekat adalah ketika di banyak bangunan yang ketinggiannya melebihi gunung.

Dalam sejarah, bangunan-bangunan tinggi begitu menjulang tinggi.

Ibn Syaibah meriwayatkan dengan sanadnya kepada Ya'la ibn Atha 'dari bapanya, dia berkata: suatu hari, saya membimbing kelengkungan Abdullah ibn Amr, maka dia berkata:

"Jika anda telah melihat penggalian besar di Makkah, dan bangunan melonjak di atas gunung, maka ketahuilah bahawa kiamat telah menghampiri anda. (Diriwayatkan oleh Ibn Abi Syaibah dan al-Arzaqi)

Dalam riwayat lain Nabi Muhammad berkata: "Kiamat tidak akan berlaku sehingga gunung-gunung hilang dari tempat mereka dan kamu melihat perkara-perkara besar yang tidak kamu lihat" (HR Thabrani).

Pada masa kehidupan Nabi, kota Mekah masih sangat mandul dan tidak dapat membayangkan berdiri bangunan tinggi seperti hari ini. Dan apa yang sedang berlaku sekarang di Mekah?

Tiada yang lain selain kota suci umat Islam sekarang tidak berbeza daripada Las Vegas di Amerika Syarikat. Malah di halaman Masjid Besar akan dibina di Mekah Royal Clock Hotel Tower.

Ketinggian bangunan itu dirancang untuk lebih dari 601 dan hanya 200 meter dari bangunan tertinggi di dunia hari ini, Al Burj Khalifa Dubai.

Bagaimana pula dengan Arab Saudi yang sedang membina bangunan tertinggi di dunia untuk menembusi awan.

Rancangan itu, ketinggian bangunan yang dipanggil Jeddah Tower lebih dari 1 kilometer (km) dan akan mengalahkan Burj Khalifa yang telah memegang rekod dalam Rekod Dunia Guinness sebagai bangunan tertinggi di dunia di Dubai.

Dalam riwayatnya dijelaskan bahawa suatu hari malaikat Jibril bertemu dengan Nabi dengan bentuk manusia.

Dia datang berpakaian sangat hitam, rambut hitam gelap.

Dia datang untuk berdialog dengan Rasullullah dan memberikan ajaran kepada sahabat. Jibril bertanya tentang Islam, Iman, dan Ihsan kemudian Jibril bertanya tentang akhir tanda-tanda, di antara jawaban nabi adalah:

"Dan jika kamu menyaksikan orang-orang yang berjalan tanpa alas kaki, tidak berpakaian, penderita miskin dan kambing (kemudian) bersaing untuk membuat bangunan tinggi" (Diriwayatkan oleh Bukhari)

Dalam hadith lain yang disebutkan, maka seorang sahabat Ibn Abbas bertanya: "Wahai Rasullullah, dan siapakah gembala, orang tidak memakai sandal, dalam keadaan lapar dan orang miskin" Dia menjawab "Arab" (Musnad Ahmad, IV / 332-334, NO 2926)

3. The Shadow of the Kaaba Tidak Perlu Dilihat Lebih Lama

Yang Mulia, Nabi (SAW) juga mengatakan bahawa akhir akan terjadi jika Al-Sa'ah telah membentang bayangannya sehingga bayangan Kabbah itu tidak lagi terlihat. Al-Sa'ah adalah salah satu definisi Penghakiman.

Semasa dalam bahasa Arab, Al-Sa'ah juga bermaksud jam. Kerana 1tu Sheikh ditafsirkan secara langsung masa Kebangkitan, yang hampir juga terjadi ketika bayangan menara jam meliputi Kaabah.

Imam As Sayuti berkata mengenai kes ini, bahawa masa itu sangat dekat jika anda mengambil niat tersebut secara langsung. Sekarang bayangan menara jam telah menutupi Kaabah. Jam Diraja Mekah akan menutup bayang-bayang Kaabah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar